fredag 16 juli 2010

Blandade känslor

Det är med blandade känslor att komma hem efter att ha varit bortrest i en vecka. Det första jag gjorde var att gå ut till växthuset och kolla läget. Har haft vattningshjälp så inget har dött men över 30 graders värme, som det har varit hemma i veckan har satt sina spår. I landet skulle en del grönsaker ha skördats för några dagar sedan. Bl.a min fänkål som jag kämpat med sedan mars har två tredjedelar gått i blom i värmen. Trist! Det roliga är att kunna börja skörda lite också. Majrova, sallad, tomater, gurka, krondill och lök är det som jag skördat och använt idag.

Oj, vad många gurkor som blivit klara på en vecka. Gjorde tzatsiki till lunchen och så passade jag på att lägga in ett par kilo till smörgåsgurka som jag tycker så mycket om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar