fredag 6 juli 2012

Grusgård

Har äntligen börjat på grusgården framför växthuset. Vi har tagit bort gräset. Lagt ut markduk. Gjort en upphöjd bädd utmed häcken där jag ska ha lite låga skuggväxter och så har vi beställt hem natursingel som vi kärrat ner till "grusgården". Tur att jag hade hjälp av dotter och man för det blev några kärror genom trädgården! Nu måste vi göra en ny kant till det befintliga landet och ev en liten mur mot plattorna vid växthuset så det är lite jobb kvar. Tror att det blir bra iallafall.




3 kommentarer:

  1. Det kommer bli hur fint som helst! Vad ska du ha för växter i eller blir det mer japanskt?
    Snyggt vilket som!
    Ha det så bra!
    Blomkärringen

    SvaraRadera
    Svar
    1. I rabatten har jag som vanligt bara pluttat dit lite växter som jag tycker om men utan eftertanke. När det sedan växt till sig brukar jag få flytta och rumstera om lite. Nu har jag planterat skuggviolruta, purpurviol, förgätmigej kaukasisk, japanskt starr, bl a.Plantor från dig och som jag blev intresserad av efter mitt besök i din trädgård :)

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera