tisdag 1 maj 2012

Växthuspremiär

Vilken härlig helg och att man sedan dessutom har haft ett par extra lediga dagar har varit kanon när det är så mycket att göra både utomhus och inomhus. Igår och idag har det varit intensivt trädgårdsarbete. Vi har plockat ner övervintringsväxthuset och flyttat in bl a pelargonier och lite grönsaker som jag förkultiverar. Tomaterna får komma ut till helgen. Har rensat några rabatter och ett grönsaksland så jag kan så morötter och palsternackor på lördag. Nu sitter jag med fötterna i bad och skriver skyltar till plantorna. Hittade jättebra "pinnar" på biltema som egentligen var tändvirke. En påse med 5kg för ca: 50:- och funkar perfekt till plantskyltar.

2 kommentarer:

  1. Ja vilket underbart väder, så ljuvligt! härligt att kunna dra igång allt i växthuset, mitt kommer inte upp förän till sommaren men nästa år! (:D Det är verkligen toppen med märkpinnar har också köpt. Undrar om de mörknar mycket av regn mm (kanske borde ha lite lack över texten? Nåja, har inte kommit dit ännu! Ha det fint!
    vi hörs!

    SvaraRadera
  2. Jag kommer inte att lacka dem. Jag gör nya om de blir fula nu när jag har en hel påse full.

    SvaraRadera