torsdag 1 september 2011

På besök i Ingers trädgård

I söndags var jag på besök hos en trädgårdsvän och tittade på hennes underbara trädgård. Vi blev bjudna på jättegod blåbärskaka och fick en lärorik rundvandring bland blommor och blad. Jag som älskar olika former på blad fick lägga till mycket på min 'vill ha lista'. Inger är fantastiskt duktig på blommor och kan namn på nästan alla sina sorter. Jag får verkligen skärpa mig där och börja spara namnlappar på plantorna för jag vet bara att en Alunrot är en Alunrot men inte vilket sortnamn den har. Med mig hem fick jag små nya plantor tillsammans med en välgjord beskrivning. Helt otroligt! Tack Inger!
Det blev en härlig söndag.















2 kommentarer:

  1. Så roligt att ni kunde komma! Alltid kul att prata trädgård (:D Egentligen är bara sortnamnen viktiga när man vill berätta om dem för andra (för att de ska hitta samma sort) men jag tycker också att det är lite roligt att veta för egen del också. Man blir lite knäpp (:D Ska bli jättekul att hälsa på hos er, vi får höras!
    Ha en riktigt bra helg!

    SvaraRadera
  2. Tack själv. Jag tycker det var jättebra att du har sortnamn för då får man ju rätt färg och form. Välkommen till mig när du har lust fast snart är det inte så mycket att titta på nu när hösten närmar sig.

    SvaraRadera