söndag 19 september 2010

Vänners recept

Tog fram min receptpärm på morgonen och började bläddra igenom alla favoritrecept man fått från vänner och f.d arbetskamrater. De får mig att tänka på alla härliga människor jag träffat och arbetat med och några recept kom till användning idag. Jag bakat glutenfria baguetter, temackor och knäckebröd, tagit hand om skörd och kokat soppa.
Sedan var jag med min tonårsdotter och inhandlade vinterjacka och skor vilket tar sin tid (prova, prova igen, hänga undan och gå tillbaka och köpa). Och så har jag varit och röstat så klart. Känner mig så nöjd att jag ska sätta mig och titta på valvakan och samtidigt passa på att börja sticka på en halsduk.


Knäckebröd gjorda på majsmjöl. Receptet har jag fått av Anne, min stavgångskompis i ur och skur.
Högsbosoppa på morötter och purjo, perfekt att göra nu i skördetider. Receptet har jag fått av Anette, en jobbarkompis på min förra arbetsplats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar