torsdag 2 september 2010

Skördetider=strålande tider

Jag älskar den här tiden när man skördar, syltar, och lägger in. Visst är det lite jobb men för mig är det ändå avkoppling. Nu hör det till saken att det är mest jag som gillar marmelad i familjen så det räcker med att göra av 1kg bär till varje sort för man vill ju ha lite att välja på. Har bara 6st plommon på vårt plommonträd men jag har en snäll svärfar som givit mig lite från hans träd, så det blev iallafall några burkar plommonmarmelad. Så har jag gjort tomat och äppelmarmelad också. Den är supergod!

Hittade en sida där man kan göra egna etiketter och skriva ut. Visst är de fina!
Tack Mirbeth för receptet på denna goda marmelad.
Gurka (Market More) med mynta och ingefära.

En bok med underbara bilder och många recept.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar